Disqus Shortname

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σχέδιο του υγειονομικού πρωτοκόλλου για την εστίαση, τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα

Σε διαβούλευση με τους φορείς βρίσκονται ήδη τα υγειονομικά πρωτόκολλα, που έχει συντάξει η κυβέρνηση σε συνεργασία με την Επιτροπή Λοιμωξιολόγων του ΕΟΔΥ, για τα ξενοδοχεία και λοιπά τουριστικά καταλύματα, καθώς και για τις υπόλοιπες τουριστικές επιχειρήσεις.

Ξενοδοχεία – Καταλύματα – Σκύβαλος – Φωτογραφία στον Άγιο Νικόλαο ...

Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός στη διαδικτυακή εκπομπή του “Tornos News Live”, οι φορείς θα καταθέσουν μέχρι την προσεχή Δευτέρα στην κυβέρνηση τις προτάσεις τους. Τα υγειονομικά πρωτόκολλα αναμένεται να οριστικοποιηθούν προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας ή το αργότερο στις αρχές της μεθεπόμενης εβδομάδας.
Διαβάστε στη συνέχεια το σχέδιο του υγειονομικού πρωτοκόλλου που δόθηκε για διαβούλευση στους φορείς για τα ξενοδοχεία και τα λοιπά τουριστικά καταλύματα και σε διπλανές στήλες τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τις υπόλοιπες τουριστικές επιχειρήσεις.
Τουριστικά καταλύματα
Οι προδιαγραφές για την επαναλειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων αφορούν όλα τα καταλύματα ανεξαρτήτως τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών, κατάταξης, είδους, διάρκειας λειτουργίας. Κάθε τουριστικό κατάλυμα θα πρέπει να καταρτίσει Πρωτόκολλο σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Τουρισμού.
Γενικά στοιχεία του Πρωτοκόλλου Τουριστικών Καταλυμάτων
Ανάπτυξη ενός σχεδίου δράσης από τη διοίκηση/διεύθυνση του τουριστικού καταλύματος και επιμέρους πρωτόκολλα για κάθε τμήμα του καταλύματος και ειδικότερα για την περίπτωση εμφάνισης κρίσης (διαχείριση πιθανού κρούσματος).
Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η πρόληψη εμφάνισης και η αποτελεσματική διαχείριση των ύποπτων κρουσμάτων για τον περιορισμό της επέκτασης στο προσωπικό και τους ενοίκους.
Το σχέδιο δράσης θα συμμορφώνεται με τις συστάσεις του ΕΟΔΥ και θα αναθεωρείται ανάλογα με τις εξελίξεις.
Με το σχέδιο δράσης παρουσιάζεται εγγράφως η λήψη μέτρων πρόληψης και διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων από το τουριστικό κατάλυμα μέσω πρωτοκόλλων. Ειδικότερα, με το σχέδιο δράσης:
– ορίζεται υγειονομικός υπεύθυνος για κάθε κατάλυμα και υπεύθυνος για κάθε επιμέρους τμήμα αυτού (πχ. F&B, Housekeeping).
– κατανέμονται ρόλοι και αρμοδιότητες του προσωπικού. Οι αρμοδιότητες αφορούν στην εξειδίκευση του τρόπου λε- αποτυπώνεται το γεγονός ότι το προσωπικό είναι εκπαιδευμένο στην τήρηση του πρωτοκόλλου ή των επιμέρους πρωτοκόλλων ανά τμήμα του καταλύματος με αντίστοιχη αναφορά των ατόμων, της διάρκειας και του τρόπου της εκπαίδευσης (πχ. με τηλεκπαίδευση, από εξωτερικό διαπιστευμένο συνεργάτη κτλ). Συνιστάται η μέθοδος e-learning και κρίνεται απαραίτητη η υποχρεωτική παρακολούθηση όλων των εργαζομένων.
– αποτυπώνεται η συνεργασία με ιατρό με πολύ καλή πληροφόρηση/ εκπαίδευση από τον ΕΟΔΥ για τον Covid 19 ειδικά στη χρήση φορητών PCR test και δυνατότητα εφαρμογής τηλεϊατρικής για τη κλινική εξέταση των στενών επαφών του ύποπτου ή επιβεβαιωμένου κρούσματος.
– αποτυπώνεται ενδεχόμενη πιστοποίηση του τουριστικού καταλύματος από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης.
Ειδικότερα για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος ακολουθείται το σχέδιο αντιμετώπισης ύποπτου κρούσματος του ΕΟΔΥ: 1) Δίκτυο ιατρών πρωτοβάθμιας περίθαλψης, 2) Εργαστηριακό δίκτυο διάγνωσης, 3) Δίκτυο περίθαλψης
Προσωπικό καταλύματος
– Εκπαίδευση όλου του προσωπικού στα πρωτόκολλα υγιεινής και διαχείρισης κρουσμάτων κορωνοϊού (με τηλεκπαίδευση στο κινητό ή το tablet).
– Κάθε μέλος του προσωπικού πρέπει να συμμορφώνεται αυστηρά με τα βασικά προστατευτικά μέτρα κατά του COVID-19 που συνιστά ο ΠΟΥ και ο ΕΟΔΥ: τήρηση υγιεινής χεριών, σωματικών αποστάσεων (physical distancing) από τους πελάτες και το λοιπό προσωπικό, αποφυγή αγγίγματος προσώπου και γενικά προσωπική και αναπνευστική υγιεινή.
– Το τουριστικό κατάλυμα οφείλει να χορηγεί σε κάθε μέλος του προσωπικού επαρκή Μέσα Ατομικής Προστασίας
– Συνιστάται στο προσωπικό να μείνει στο σπίτι και να ζητήσει ιατρική βοήθεια αν παρουσιάζει συμπτώματα σχετικά με την ασθένεια, ειδοποιώντας τον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος.
– Προτείνεται ο αποκλεισμός από την εργασία οποιουδήποτε ατόμου με συμπτώματα και επαναφορά στην εργασία εάν η εργαστηριακή εξέταση είναι αρνητική
– Συνιστάται στο προσωπικό που διαμένει στο κατάλυμα να παραχωρούνται μονόκλινα δωμάτια
– Συνιστάται το προσωπικό να θερμομετριέται κάθε πρωί στο πλαίσιο ατομικής ευθύνης. Ενδελεχής έλεγχος του προσωπικού μπορεί να ακολουθήσει συναρτήσει της επιδημιολογικής εικόνας της τοπικής κοινότητας / περιοχής.
– Αν κάποιο μέλος του προσωπικού έρθει σε επαφή με κρούσμα οφείλει να το δηλώσει άμεσα στον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος και να απομακρυνθεί από την εργασία.
Αρχείο καταλύματος
Για τους σκοπούς δράσεων προστασίας της δημόσιας υγείας, η διεύθυνση του καταλύματος οφείλει να τηρεί αρχείο των μελών προσωπικού και όλων των ατόμων που διέμειναν στο ξενοδοχείο -όνομα, εθνικότητα, ημερομηνία άφιξης και αναχώρησης, στοιχεία επικοινωνίας (διεύθυνση, τηλέφωνο, e-mail)-, ώστε να καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τις στενές επαφές τυχόν κρούσματος COVID-19, που ενδέχεται να ταυτοποιηθεί εκ των υστέρων.
Να δίδεται προσοχή στο Γενικό Κανονισμό περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) και να έχουν ενημερωθεί όλοι οι επισκέπτες ότι τηρείται αρχείο για λόγους προστασίας δημόσιας υγείας.
– Συνιστάται η ενημέρωση της ιστοσελίδας του τουριστικού καταλύματος με ειδική ενότητα COVID-19, στην οποία θα αναρτά τα μέτρα και την νέα πολιτική του καταλύματος περί λήψης αυξημένων μέτρων υγιεινής, αλλαγές σε ωράρια λειτουργίας κοινόχρηστων χώρων, τροποποίηση διάρκειας check-in/check-out. Αντίστοιχα, μπορεί να ακολουθήσει ενημέρωση με τα διαθέσιμα μέσα εντός του καταλύματος (π.χ. σε τηλεοράσεις κοινόχρηστων χώρων, σε τηλεοράσεις δωματίων, σήμανση προ της εισόδου στους επιμέρους κοινόχρηστους χώρους και έντυπη ενημέρωση στην υποδοχή).
Υπηρεσίες καταλυμάτων
Υπηρεσία υποδοχής
– Το προσωπικό να λαμβάνει μέτρα υγιεινής (πλύσιμο χεριών), να κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου τουλάχιστον από τους πελάτες (αποφυγή χειραψιών κτλ) και να ακολουθεί κανόνες υγιεινής (περίπτωση βήχα ή πτερνίσματος)
– Συνιστάται η αποφυγή τοποθέτησης σε θέσεις υποδοχής ατόμων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.
– Όταν ζητείται, να υπάρχει δυνατότητα: α) ενημέρωσης επισκεπτών για την πολιτική του καταλύματος και τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών, β) παροχής χρήσιμων πληροφοριών για παρόχους υγείας, φαρμακεία κτλ στην περιοχή ή/και εντός του καταλύματος και γ) παροχής Μέσων Ατομικής Προστασίας.
– Συνιστάται η παροχή ενημερωτικών φυλλαδίων βασικών υγειονομικών οδηγιών μεταφρασμένων σε αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά. Συμπληρωματικά, η παροχή των οδηγιών αυτών μέσω ανάπτυξης εφαρμογής σε κινητά τηλέφωνα.
– Άμεσα διαθέσιμα στοιχεία επικοινωνίας παρόχων υγείας, δημόσιων και ιδιωτικών νοσοκομείων και φαρμακείων
– Ειδικός εξοπλισμός (medical kit) για την περίπτωση εμφάνισης περιστατικού, όπως γάντια και μάσκες μιας χρήσης, αντιμικροβιακά καθαριστικά μαντηλάκια, ποδιά, μακρυμάνικη ρόμπα.
– Παρακολούθηση πελατών με διακριτικό τρόπο για έγκαιρη διάγνωση περιστατικού.
– Χρήση plexiglass στην υποδοχή (τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού) για την περίπτωση των τουριστικών – καταλυμάτων 60 κλινών και άνω
– Αντισηπτικό υγρό για χρήση από τον πελάτη
– Προσθήκη επιδαπέδιας σήμανσης σε απόσταση δύο μέτρων όπου θα στέκεται ο πελάτης
– Ανάπτυξη εναλλακτικών του paper check-in (όπως mobile concierge, χρήση tablets που μπορούν να απολυμανθούν μετά από κάθε χρήση, τοποθέτηση τερματικών POS σε σημείο κοντά στον πελάτη, αποκλειστική χρήση καρτών για την πληρωμή)
– Αποφυγή συνωστισμού κατά το check-in/check-out – τήρηση αποστάσεων
– Απολύμανση των key cards –τοποθέτησή τους σε ειδικό δοχείο προς απολύμανση.
– Διεύρυνση διάρκειας check-out και check-in μεταξύ των διαμονών.
– Εξέταση δυνατότητας check-in σε υπαίθριο χώρο
– Απαγόρευση εισόδου στο κατάλυμα σε μη διαμένοντες
Υπηρεσίες ορόφου (καθαριότητα, απολύμανση, housekeeping), δωματίων και κοινόχρηστων χώρων
– Ενίσχυση υπηρεσιών υγιεινής σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους και ειδικότερα σε αντικείμενα «υψηλού κινδύνου» (πχ. πόμολα, κομβία ανελκυστήρων)
– Σύσταση για χρήση ανελκυστήρων από συγκεκριμένο αριθμό ατόμων ανάλογα με το μέγεθος του θαλάμου.
– Καθαριότητα και απολύμανση (βλ. σχετικές Οδηγίες)
– Σχολαστικό καθάρισμα και πολύ καλός αερισμός δωματίου κατά τις ώρες που μεσολαβούν μεταξύ διαμονών.
– Ειδικές συστάσεις για καθαρισμό στην περίπτωση εμφάνισης κρούσματος (βλ. σχετικές Οδηγίες Ε.Ο.Δ.Υ.).
– Έλεγχος καλής λειτουργίας πλυντηρίων πιάτων και ρούχων (ως προς τη χρησιμοποιούμενη θερμοκρασία και τη δοσολογία απορρυπαντικών)
– Επαρκής εξοπλισμός προσωπικού (γάντια, μάσκες, ρόμπα, κλειστά παπούτσια)
– Το προσωπικό καθαριότητας συνιστάται να χρησιμοποιεί απλή χειρουργική μάσκα (σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας χειρουργικής μάσκας, συστήνεται η χρήση πάνινης), γάντια και αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης. Για όσο χρόνο εργάζεται, το προσωπικό καθαριότητας δεν πρέπει να αγγίζει με τα χέρια του το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια του, να καπνίζει ή να τρώει.
– Μετά την αφαίρεση των γαντιών είναι απαραίτητο το καλό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι. Τονίζεται ότι η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά το πλύσιμο των χεριών, το οποίο και αποτελεί το σημαντικότερο μέσο πρόληψης
– Διακριτική παρακολούθηση πελατών με συμπτώματα για διαχείριση από τη διοίκηση
– Μη συχνός καθαρισμός δωματίου κατά τη διάρκεια της διαμονής (αποφυγή επαφής εργαζομένων καθαριότητας με πιθανό κρούσμα και περαιτέρω μετάδοση).
– Κατάργηση καθημερινής αλλαγής ιματισμού και πετσετών, της βραδινής ετοιμασίας παρά μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη.
– Απομάκρυνση διακοσμητικών αντικειμένων (μαξιλαριών, κλινοσκεπασμάτων)
– Απομάκρυνση κοινόχρηστων αντικειμένων πολλαπλής χρήσης όπως μενού, περιοδικά, κλπ.
– Απομάκρυνση συσκευών καφέ, βραστήρων, συσκευασιών καφέ, τσαγιού και όλων των προϊόντων μίνι μπαρ
Τοποθέτηση καλύμματος μιας χρήσης στα χειριστήρια της τηλεόρασης και του κλιματιστικού
– Οι υφασμάτινες επιφάνειες (πχ ταπετσαρίες επίπλων) πρέπει να καθαρίζονται με συσκευή ατμού (θερμοκρασία> 70°).
– Άνοιγμα θυρών και παραθύρων για φυσικό αερισμό του χώρου καθημερινά.
– Σήμανση για το πότε και πώς καθαρίστηκε το δωμάτιο
– Τοποθέτηση ατομικών αντισηπτικών υγρών σε κάθε δωμάτιο ή συσκευής αντισηψίας
Υπηρεσίες εστίασης (τραπεζαρίες/χώροι κοινού), παρασκευαστήρια
Σε αυτά περιλαμβάνονται τα εστιατόρια a la carte, τα εστιατόρια με μπουφέ/αίθουσες πρωινού, τα μπαρ σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους
Παρασκευαστήρια/κουζίνα:
Τήρηση HACCP
Παραλαβή εμπορευμάτων από συγκεκριμένο προσωπικό και πάντα φορώντας γάντια και μάσκα.
Εστίαση:
– Λειτουργία εστιατορίου, μπαρ κτλ. σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο
– Συστηματική τήρηση κανόνων υγιεινής από το προσωπικό
– Απολύμανση χεριών στην είσοδο και έξοδο από τον κάθε χώρο (dispenser)
– Πλύσιμο χειροπετσέτων, τραπεζομάντηλων και συνόλου μαχαιροπίρουνων ακόμα και αυτών που δεν χρησιμοποιήθηκαν, εναλλακτικά χρήση συσκευασμένων μαχαιροπίρουνων και τραπεζομάντηλων μιας χρήσης, συσκευασμένων τροφίμων σε ατομικές μερίδες, όπου είναι εφικτό
– Διάταξη τραπεζιών στο χώρο για συγκεκριμένο αριθμό ατόμων/τετραγωνικό -εξαιρουμένων των οικογενειών. – Απόσταση μεγαλύτερη από 1,5 «πλάτη με πλάτη» των καρεκλών. Οι πελάτες να κάθονται αντικριστά σε απόσταση 1,5μ.
– Διεύρυνση χρονικού διαστήματος που είναι ανοικτά τα εστιατόρια για την εκ περιτροπής προσέλευση των επισκεπτών
– Έμφαση και προτροπή για room service χωρίς επιπλέον χρέωση.
– Το προσωπικό του room service να τηρεί αποστάσεις και να χρησιμοποιεί μέσα ατομικής προστασίας
– Κατά την κατανάλωση ποτών στα μπαρ παρέχονται μόνο συσκευασμένα ατομικά συνοδευτικά.
– Δεν συνιστάται η λειτουργία μπουφέ και συνιστάται η λειτουργία σερβιριζόμενων γευμάτων.
Χώροι αναψυχής για παιδιά
Σε αυτά περιλαμβάνονται οι παιδικές χαρές και ανοιχτοί χώροι παιδικής απασχόλησης, οι κλειστοί χώροι παιδικής απασχόλησης (kids clubs)
– Λειτουργία χώρων αναψυχής για παιδιά σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
– Αν λειτουργούν, καθαρισμός και απολύμανση χώρων βάσει πρωτοκόλλου
– Εξέταση αναστολής λειτουργίας τους κατά περίπτωση.
– Πρόβλεψη περιορισμού του αριθμού των παιδιών σε εξωτερικές δομές παιδότοπων/παιδικών χαρών.
– Παρακολούθηση παιδιών για τυχόν συμπτώματα?
Υπηρεσίες ατομικών περιποιήσεων, spa και κοινόχρηστων εγκαταστάσεων
Σε αυτά περιλαμβάνονται ατομικές περιποιήσεις μασάζ, περιποίηση μαλλιών και άκρων, κομμωτήριο και κοινόχρηστες εγκαταστάσεις, γυμναστήριο, σάουνα, χαμάμ, υδρομασάζ.
– Λειτουργία των υπηρεσιών αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
– Τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων για την ξηρή αντισηψία των χεριών σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους – Τοποθέτηση plexiglass στην υποδοχή του spa και του κομμωτηρίου
– Χρήση προστατευτικού εξοπλισμού (απλή χειρουργική μάσκα και γάντια)
– Αποφυγή συνωστισμού στις κοινόχρηστες εγκαταστάσεις
– Οδηγίες προς τους ενοίκους για την αποφυγή χρήσης των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων σε περίπτωση που αισθάνονται άρρωστοι.
Πόσιμο νερό -Δίκτυο ύδρευσης/αποχέτευσης
Τα καταλύματα θα πρέπει να συμμορφώνονται με την εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας «Προστασι?α της Δημο?σιας Υγει?ας απο? τον κορωνοι?ο? SARS-COV-2 στα συστη?ματα υ?δρευσης και αποχε?τευσης»
Για καταλύματα τα οποία παρέμειναν κλειστά για χρονικό διάστημα πάνω από ένα μήνα θα πρέπει να προηγηθεί απολύμανση σύμφωνα με τις οδηγίες του ESGLI Guidance for managing Legionella in building water systems during the COVID-19 pandemic.
Δίκτυο ύδρευσης
– Υιοθέτηση ενός σχεδίου ασφάλειας νερού (από την πηγή υδροδότησης, την επεξεργασία, τη διανομή, την αποθήκευση μέχρι και την κατανάλωση)
– Οι συμβατικές μέθοδοι κεντρικής επεξεργασίας του νερού, όπως διύλιση και απολύμανση, είναι ικανές να απενεργοποιήσουν τον COVID-19. Για την αποτελεσματική κεντρική απολύμανση θα πρέπει να το υπολειμματικό ελεύθερο χλώριο να βρίσκεται σε συγκέντρωση ?0.5 mg/L μετά από 30 λεπτά επαφής με το νερό του οποίο το pH είναι μικρότερο από 8. Θα πρέπει να παραμένει κάποιο υπολειμματικό χλώριο στο δίκτυο διανομής.
Λήψη προληπτικών μέτρων όπως:
-διασφάλιση επαρκών χημικών προσθέτων και αναλώσιμων αντιδραστηρίων για τις μετρήσεις παραμέτρων ποιότητας του νερού,
-διασφάλιση ότι υπάρχει πρόσβαση σε ανταλλακτικά, καύσιμα και εργολάβους,
-διασφάλιση ότι υπάρχουν σχέδια έκτακτης ανάγκης και εκπαίδευση ώστε να διατηρείται ασφαλές το πόσιμο νερό.
Στην περίπτωση που τα τουριστικά καταλύματα παρέμειναν εκτός λειτουργίας για πάνω από ένα μήνα, κατά την επανεκκίνηση τους θα πρέπει να ακολουθηθούν τα βήματα που περιγράφονται στην οδηγία: «Οδηγίες για την διαχείριση της LEGIONELLA στα δίκτυο ύδρευσης κτιρίων κατά την διάρκεια της πανδημίας COVID-19».
Δίκτυο αποχέτευσης
Συνιστάται η χρήση τυπικών και καλά αεριζόμενων σωληνώσεων, όπως φρεάτια με οσμοπαγίδες και βαλβίδες αντεπιστροφής σε κρουνούς και ψεκαστήρες, για την αποφυγή εισόδου αερολυμάτων κοπράνων στους σωλήνες και στο σύστημα αερισμού. Οι οσμοπαγίδες (σιφώνια) θα πρέπει να λειτουργούν σωστά και συνεχώς. Θα πρέπει δηλαδή να έχουν πάντα νερό μέσα. Σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιείται ο χώρος για μεγάλο διάστημα θα πρέπει να προστίθεται νερό είτε προσθέτοντας το απευθείας στην οσμοπαγίδες είτε ανοίγοντας/λειτουργώντας τις συνδεδεμένες συσκευές. Αυτό θα πρέπει να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα ανάλογα με το πόσο γρήγορα εξατμίζεται το νερό από τις οσμοπαγίδες (π.χ. ανά 3 βδομάδες).
Κολυμβητικές δεξαμενές, δεξαμενές υδρομάλαξης/υδροθεραπείας και άλλες εγκαταστάσεις υδάτων αναψυχής
– Τήρηση υγειονομικών διατάξεων και εγκύκλιων οδηγιών του Υπ. Υγείας
– Τήρηση απόστασης: η διάταξη των καθισμάτων (ξαπλώστρες, καρέκλες, πουφ, σεζλόνγκ, κτλ.) θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε η απόσταση μεταξύ των ακρότερων σημείων των καθισμάτων δυο ατόμων που βρίσκονται σε δύο διαφορετικές ομπρέλες ή δύο ατόμων που διαμένουν σε διαφορετικό δωμάτιο, να είναι τουλάχιστον 2 μέτρα σε κάθε κατεύθυνση.
– Προσφορά πετσετών που θα καλύπτουν το σύνολο της επιφάνειας και απολύμανση κάθε ξαπλώστρας μετά από κάθε χρήση.
– Τοποθέτηση ειδικού υφάσματος μιας χρήσης πάνω στην ξαπλώστρα πριν την τοποθέτηση της πετσέτας
– Αυστηρός ορισμός αριθμού λουομένων: ο μέγιστος συνολικός αριθμός των εισερχομένων εντός της δεξαμενής κάθε στιγμή δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος του υπολογιζόμενου, βάσει του ρυθμού ανακυκλοφορίας ή ανανεώσεως του ύδατος της δεξαμενής, κατά την υπ’ όψη περίοδο, ως εξής:
α) Περίπτωση κολυμβητικής δεξαμενής με συνεχή χλωρίωση του ανακυκλοφορούντος νερού της δεξαμενής: αναλογία 500 L/h ανά λουόμενο.
β) Περίπτωση δεξαμενής υδρομάλαξης με συνεχή χλωρίωση του ανακυκλοφορούντος νερού της δεξαμενής: αναλογία 1200 L/h ανά λουόμενο.
γ) Περίπτωση κολυμβητικής δεξαμενής ή δεξαμενής υδρομάλαξης με ανανέωση του νερού από ασφαλή φυσική πηγή, μη υποκείμενη σε χλωρίωση: αναλογία 2000 L/h ανά λουόμενο.
Σε κάθε περίπτωση ο μέγιστος συνολικός αριθμός των εισερχομένων εντός της δεξαμενής κάθε στιγμή δεν θα είναι μεγαλύτερος από έναν λουόμενο ανά 2,5 m2 επιφανείας νερού.
Σε εσωτερικές κολυμβητικές δεξαμενές: 2 άτομα ανά 20 τμ
Συνεχής ανανέωση του συστήματος ανακυκλοφορίας του νερού με ρυθμό που να εξασφαλίζει την πλήρη ανανέωσή του στον χρόνο που αναλογεί σύμφωνα με το αντίστοιχο μέγεθος της κολυμβητικής δεξαμενής/εγκατάστασης ύδατος αναψυχής. Τήρηση του μέγιστου χρόνου πλήρους ανανέωσης νερού.
Συνιστάται ο διαχωρισμός λουόμενων μέσω ενός ωρολογίου προγράμματος ή εφόσον είναι δυνατόν μέσω ξεχωριστών εγκαταστάσεων για την κολύμβηση και εξυπηρέτηση ευπαθών ομάδων. Στην περίπτωση ξεχωριστών εγκαταστάσεων, οι εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν τις ευπαθείς ομάδες θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένο προσωπικό, το οποίο θα εξυπηρετεί αποκλειστικά αυτές τις εγκαταστάσεις. Οι σερβιτόροι (καθώς και λοιπό προσωπικό που έρχεται σε επαφή με τους επισκέπτες) στην περιοχή με τους ευπαθείς επισκέπτες θα πρέπει να φορούν μάσκες και να εφαρμόζουν την υγιεινή των χεριών μετά την εξυπηρέτηση κάθε πελάτη. Θα πρέπει να υπάρχουν ξεχωριστές τουαλέτες και καταιωνητήρες (ντους) για τις ευπαθείς ομάδες και για τους υπόλοιπους επισκέπτες
Σημειώνεται ότι τα ανωτέρω για τις ξαπλώστρες ισχύουν ομοίως σε παραλία.
Σωστή λειτουργία και συντήρηση συστημάτων χλωρίωσης σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (βλ. ΥΑ Γ1/443/1973 και εγκύκλιο για την «Πρόληψη της νόσου των λεγεωναρίων»). Χειρωνακτικός έλεγχος (ή χρήση αναλυτή αλογόνου με καταγραφικό χαρτιού) επιπέδων χλωρίου κάθε 4 ώρες για τις κολυμβητικές δεξαμενές και κάθε μία ώρα για τις δεξαμενές υδρομάλαξης και τήρηση αρχείο καταγραφής, εκτός αν υπάρχει αυτόματος αναλυτής αλογόνου και σύστημα παρακολούθησης με σύστημα ειδοποίησης όταν οι τιμές των παραμέτρων είναι εκτός ορίων.
Οι τιμές του pH στο νερό των εγκαταστάσεων υδάτων αναψυχής, θα πρέπει να διατηρούνται μεταξύ 7,0 και 7,8 (7,2 με 8,2 στην ελληνική νομοθεσία)1 (7,2 με 7,8 στον WHO)7 (7,0 με 7,6 για δεξαμενές υδρομάλαξης στο ESGLI) ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη απόδοση της απολύμανσης. Τακτική μέτρηση και τήρηση αρχείων καταγραφής pH ανά τέσσερις ώρες κατά τη διάρκεια λειτουργίας των κολυμβητικών δεξαμενών και τουλάχιστον ανά μία ώρα κατά τη διάρκεια λειτουργίας των δεξαμενών υδρομάλαξης και υδροθεραπείας, εφόσον δεν υπάρχει αυτόματο σύστημα καταγραφής.
– Τήρηση πρόσθετων προτύπων για τις δεξαμενές υδρομάλαξης/υδροθεραπείας
– Οι καταιωνητήρες (ντους) που εξυπηρετούν τις εγκαταστάσεις υδάτων αναψυχής θα πρέπει να είναι ιδιωτικοί και να ενθαρρύνεται το αποτελεσματικό λούσιμο των λουομένων. Δηλαδή θα πρέπει να παρέχονται από το κατάλυμα τα απαραίτητα (π.χ. σαπούνι, αφρόλουτρο, κτλ.). Θα πρέπει επίσης να παρέχεται υγρό αντισηπτικό κατά την είσοδο στους καταιωνητήρες.
– Τήρηση κανόνων καθαρισμού εγκαταστάσεων υδάτων αναψυχής, τακτικός καθαρισμός και απολύμανση σύμφωνα με τις οδηγίες ΕΟΔΥ «Προτεινόμενες διαδικασίες για τον καθαρισμό και απολύμανση χώρων φιλοξενίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19».
– Συνιστάται η χρήση υλικών ή κάλυψη αντικειμένων με υλικά που επιδέχονται αποτελεσματικής απολύμανσης στα καθίσματα, τα τραπέζια, τα κουτιά φύλαξης προσωπικών αντικειμένων, τα κουμπιά ειδοποίησης του προσωπικού και στους τιμοκαταλόγους.
– Μετά από κάθε αλλαγή πελατών θα πρέπει να απολυμαίνονται τα καθίσματα, τα τραπεζάκια, τα κουτιά φύλαξης προσωπικών αντικειμένων, οι τιμοκατάλογοι και κάθε άλλο αντικείμενο το οποίο θα χρησιμοποιήσει ο επόμενος πελάτης. Η απολύμανση μπορεί να γίνεται με ψεκασμό υποχλωριώδους νατρίου συγκέντρωσης 0,1% και χρόνο επαφής 10 λεπτών, αφού πρώτα όμως καθαριστούν οι επιφάνειες από τα νερά, τα χώματα και άλλους ρύπους.
– Χορήγηση μιας χρήσης ενδυμάτων λούσεως, πετσετών, μπουρνουζιών ή υποδημάτων ή να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται μετά από κάθε χρήση.
– Σωστός εξαερισμός εσωτερικών εγκαταστάσεων υδάτων αναψυχής / εσωτερικών δεξαμενών (τουλάχιστον 10 L/m2/s 10 λίτρα νωπού αέρα ανά τετραγωνικό μέτρο επιφάνειας νερού ανά δευτερόλεπτο (10 L/m2/s) για την αραίωση των πτητικών χημικών ουσιών)
– Χρήση πόσιμου νερού στα διακοσμητικά συντριβάνια και απολύμανση με χρήση αλογόνου ή άλλου χημικού απολυμαντικού και διατήρηση σε καλή κατάσταση όλων των μερών τους. Εφόσον παρέμειναν εκτός λειτουργίας για πάνω από έναν μήνα, κατά την επανεκκίνηση τους θα πρέπει να ακολουθηθούν τα βήματα που περιγράφονται στην οδηγία: «Οδηγίες για την διαχείριση της LEGIONELLA στα δίκτυο ύδρευσης κτιρίων κατά την διάρκεια της πανδημίας COVID-19».
Κλιματισμός και αερισμός χώρων
Σχετική εγκύκλιος: «Λήψη μέτρων διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας από ιογενείς και άλλες λοιμώξεις κατά τη χρήση κλιματιστικών μονάδων».
Χώροι εκδηλώσεων εντός καταλυμάτων (συνεδριακές αίθουσες, χώροι δεξιώσεων κοκ)
Λειτουργία των υπηρεσιών αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
Μείωση χωρητικότητας στο ήμισυ
Χρήση προστατευτικού εξοπλισμού από το προσωπικό
Αυξημένη καθαριότητα και απολύμανση του χώρου μετά από κάθε event
Απολύμανση χεριών στην είσοδο και έξοδο από το χώρο
Εμπορικά καταστήματα εντός καταλυμάτων
Λειτουργία των καταστημάτων αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
Κοινόχρηστοι χώροι (ανοιχτοί και κλειστοί)
Στους κοινόχρηστους χώρους περιλαμβάνονται lobby, καθιστικά, υπαίθρια καθιστικά (συμπεριλαμβανόμενων των deck γύρω από τις κολυμβητικές δεξαμενές)
Λειτουργία των χώρων αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
Σήμανση για υπενθύμιση στους πελάτες να τηρούν αποστάσεις – εφαρμογή μέτρων όπως ταινίες στο δάπεδο, κώνους ή άλλα μέσα για την τήρηση των αποστάσεων.
Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων για την ξηρή αντισηψία των χεριών
Μετακίνηση επίπλων για αποφυγή συνωστισμού στους κοινόχρηστους χώρους (4 άτομα/10 τμ)
Ενδεχομένως self-service parking αντί για υπηρεσία valet. Αν παραμείνει η υπηρεσία valet parking, προστατευτικός εξοπλισμός για τον valet (απλή χειρουργική μάσκα και γάντια)
Εξέταση αναστολής λειτουργίας των business centers, εναλλακτικά συστήνεται η διάθεση πρόσβασης σε wifi και σε υπηρεσίες εκτύπωσης ή άλλων υπηρεσιών business centers μέσω σύνδεσης από προσωπική συσκευή του πελάτη.
Να περιορίζεται ο συνωστισμός στα αποχωρητήρια.
Στα αποχωρητήρια, να συνιστάται με ενημερωτική σήμανση στους χρήστες να εκκενώνουν τις λεκάνες των κοινόχρηστων αποχωρητηρίων με κλειστό το καπάκι. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται ο περιορισμός της μετάδοσης μέσω του αερολύματος από την τουαλέτα κατά τη στιγμή της εκκένωσης.
Υπηρεσία transfer πελατών (ΕΔΧ/ΕΙΧ με οδηγό, club cars)
O οδηγός αποφεύγει τις χειραψίες
Ο οδηγός να εξασφαλίζει τον φυσικό αερισμό του οχήματος
Μετακίνηση πελατών με private transfers μόνο. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη με αρ. Δ1α/ΦΠ.οικ.27815 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’1647/03.05.2020) για τα μέτρα προστασίας σε επιβατηγά οχήματα, δημόσιας χρήσης και ιδιωτικής χρήσης με οδηγό του ν. 4093/2012 (Α’222):
-Οχήματα μέχρι 5 θέσεων, μεταφορά ενός επιβάτη πλέον του οδηγού. Κατ’εξαίρεση επιτρέπεται η μεταφορά δεύτερου επιβάτη, εφόσον αυτός είναι συνοδός ατόμου που χρήζει βοήθειας
-Οχήματα 6 ή 7 θέσεων, μεταφορά 2 επιβατών, πλέον του οδηγού
-Οχήματα 8 ή 9 θέσεων, μεταφορά 3 επιβατών, πλέον του οδηγού
-Επιτρέπεται η κατ’ εξαίρεση υπέρβαση του ορίου επιβατών, εφόσον στο όχημα επιβαίνουν πέραν του οδηγού μόνο γονείς με τα ανήλικα τέκνα τους.
Υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας προστασίας, τόσο από τους επιβάτες όσο και από τον οδηγό (με αρ. Δ1α/ΦΠ.οικ.27815 Κοινή Υπουργική Απόφαση)
Προσφορά αντισηπτικών μαντηλιών και gel από τον οδηγό
Στα club cars προστατευτικός εξοπλισμός (απλή χειρουργική μάσκα, γάντια) για τον οδηγό
Πηγή:tornosnews.gr
ΕΠΙΣΚΕΨΟΥ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ 
ΝΕΑ ΠΟΝΤΟΡΙΑ ΣΤΟ Facebook https://www.facebook.com/Neapontoria.blogspot/


Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.